Tuesday 12 March 2013

Tafsiran Mimpi 'C'


1- CAHAYA
Bermimpi cahaya terang adalah bermakna akan mendapat petunjuk kekuatan , kesempurnaan dan sumber segala kebaikan. *(Al-Baqarah:107)
2- CADAR
Bermimpi cadar ia bermakna kebaikan dan akan tercapai cita-citannya dengan penuh kemudahan dan keagungan serta akan mendapat pangkat.
mimpi cadar koyak atau terbakar atau kotor ia bermakna kesusahan dan bencana. *(Al-A'raf:31)
3-CANDU (POKOK)
Candu ialah bahan untuk dadah dan ganja dan dapat membius . bermimpi candu bermakna anda dalam keraguan dan kebimbangan.
oleh itu hendaklah anda bangkit dari rehat dan adna hendaklah serius atas perkara yanga akan memberi manfaaqt untuk anda , maka anda akan mendapat rezeki dan pertolongan Allah .
oleh itu yang terpenting bagi mereka yang bermimpi pokok candu adalah bertawakal kepada Allah *(Al-A'raf:157)
4- CECAIR (CAIRAN)
Bermimpi cairan seperti lemak, minyak dan cairan besi untuk sesuatu, maka ia bermakna rezeki, dan sekiranya cairan itu tersia-sia atau cairan itu berupa darah yang mengalir di tengah jalan , maka bermakna kerugian dan akan menjadi rintangan. *(Ar-Ra'd:17)
5- CATUR
catur adalah permainan yang saling membunuh , saling bertentangan dan saling tipu menipu dengan penuh muslihat. mimpi main catur adalah kejahatan, kerana alat permainannya adalah menyerupai patung. mimpi catur bermakna akan terjadinya keburukan. *(Al-A'raf:138)
6- CAWAN
bermimpi banyak cawan ia bermakna kebaikan dan akan mendapat kegembiraan. apabila bermimpi melihat cawan pecah, maka cepat-cepatlah mohon pertolongan Allah. *( Al-Zukhruf :71)
7- CEREK
Cerek adalah alat yang membantu anda untuk minum. mimpi cerek penafsirannya mengikut keadaan cerek tersebut.
apabila mimpi cerek cantik, baik dan sempurna , maka ia menunjukkan harta, keluarga dan keluhuran. mimpi cerek dalam keadaan kotor, maka bermakna pembantu anda akan khianat. jika mimpi cerek pecah , ia bermakna akan hilang harta, anak dan pekerjaan. (Al-Isra':84)

No comments:

Post a Comment

Jom Baca

.. ..

Info Masakan

.. ..

My Blog List